Rendkívüli helyzet
Kedves Diákok! Kedves Szülők!
Mint arról bizonyára mindenki értesült már, 2020. 03. 16. hétfői naptól nem lehet iskolába jönni. Sem a diákok, sem a pedagógusok nem tartózkodhatnak az iskola épületében. Kizárólag az intézményvezetés lesz jelen és egyenlőre a technikai személyzet. Felsőbb utasításra kizárólag olyan szülők gyermekeinek biztosíthatunk kiscsoportos (2-5 fős) felügyeletet, akik munkakörükből kifolyólag aktívan és tevékenyen részt vesznek a koronavírus elleni küzdelemben (pl. olyan egészségügyi dolgozók, akik a koronavírus miatti feladatokat látnak el). Ugyanakkor fontos tudni, hogy a kiscsoportos felügyeletet senki nem javasolja az esetleges fertőzésveszély fokozott lehetősége miatt. Mindenképpen fontos lenne otthoni körülmények között vigyázni a gyermekekre!
A másik nagyon fontos dolog az, hogy 2020. 03. 16. hétfői naptól NEM TANÍTÁSI SZÜNET LESZ. Csupán arról van szó, hogy az iskolai kereteken belül zajló tanítás, az elkövetkező hetek során (nem tudni mennyi ideig) távoktatás formájában valósul meg. A tanulás minden diák számra éppúgy kötelező otthon is, ahogyan eddig az iskolába járás is kötelező volt!
Iskolánk pedagógusai is otthoni körülmények között fognak dolgozni, egymással éppúgy online tartják a kapcsolatot, ahogyan a diákokkal és a szülőkkel is. Nevelőtestületi értekezletet is online módon valósítunk meg. Otthon állítjuk össze a tananyagot, a teszteket és otthon javítjuk az elkészített, beküldött feladatokat, otthonról válaszolunk a felmerülő kérdésekre. Kapcsolattartáshoz a legismertebb online csatornákat használjuk (facebook, g-mail).
Jelenleg is gőzerővel dolgozunk azon, hogy a lehető leggyorsabban, a lehető leghatékonyabbá tegyük az online formában megvalósuló tanítást – otthoni tanulást. Keressük a megoldását annak, hogyan lehetne viszonylag egyszerűen továbbítani a diákok felé a tananyagot és visszakérdezni a megtanultakat. Igyekszünk közös megoldást találni, hogy a gyerekeknek a lehető legegyszerűbb legyen. Eleinte nehéz lesz!
Kérjük a szülőket, segítsék gyermekeiket ebben és igyekezzenek elérni, hogy minél önállóbb módon tudjanak részt venni a tanulás folyamatában. Az osztályfőnökök alsó tagozaton szülői e-mail címeket kérnek. Felső tagozaton pedig szeretnénk valamennyi diáknak saját e-mail címet, melyen át a diák közvetlen kapcsolatba léphet tanárával. Mivel a google lehetőségeit is szeretnénk kihasználni fontos, hogy minden leadott e-mail cím GMAIL.COM végződésű legyen!!!! Különösen fontos ez a felsős tanulók esetében. A már meglévő e-mail címeket napi szinten figyeljék a gyerekek / szülők, hiszen azon keresztül kapják meg a feladatokat. Ha a gyerekek nem tudják még használni a g-mail fiókot (különösen a kisebbek), kérjük tanítsák meg nekik, hogyan kell e-mail levelet fogadni, csatolmányt megnyitni, valamint e-mailt küldeni és ahhoz mellékletet csatolni! Mindamellett használni igyekszünk a facebook csoportokat is, melyek osztályonként léteznek. Ezekbe a csoportokba is érdemes a diákokat éppúgy bevonni, mint a szülőket.
Hogyan segítsük gyermekeinket szülőként?
- Mindenképpen beszélgessenek el gyermekeikkel a helyzet komolyságáról és fontosságáról, az önálló tanulás szükségességéről.
- Következetesen osszák be a gyerekek idejét. Alakítsanak ki a gyerekkel közösen otthoni órarendet, amit be kell tartania. pl. 9.00 – 12.00 és 14.00 – 16.00 óráig tanuló idő van! 9.00- 9.45 matekozol, 10.00 – 10.45 irodalmat tanulsz, stb…
- Iktassanak be szünetet éppúgy ahogy az iskolában is van. pl. 45 percenként 15 perc szünet. Ezt tartassák be!
- Tanulás előtt reggelizzen meg a gyerek! Napközben igyon sok folyadékot és vigyen a szervezetébe elegendő C vitamint. Egyen minden nap gyümölcsöt és zöldséget is!
- Minden nap legyen ebédidő és azt követően kis pihenő idő is!
- Minden nap legyen a gyerek friss levegőn is. Ha van rá lehetőség nyugodtan segíthet a kerti munkákban. pl. 11.00 – 11.45 technika óra keretein belül kimegy kicsit ásni 🙂
- Következetesen kérjék számon, hogy a gyermek mit csinált egész nap! pl. Milyen feladatokat végzett el, milyen leckét küldött be a tanár felé.
- Biztosítsák az osztálytársakkal való online vagy telefonos kommunikáció lehetőségét az együtt tanulás az egymás segítésének érdekében. A társakkal való személyes kapcsolattartást minimálisra kell csökkenteni.
- Legyen a gyerek tanulókörnyezetében rend! Tegyen minden nap rendet az íróasztalán!
- (Felsős tanuló esetében) legyen a gyerek rendelkezésére bocsátva számítógép (ha van otthon), internet elérési lehetőséggel.